۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸

آغاز کتابت و تذهیب سوره یاسین در مالزی

آغاز کتابت و تذهیب سوره یاسین در مالزی

هنرمندان خوشنویس ایرانی و مالزیایی در ادامه فعالیت‌های جشنواره قرآنی و هنر خوشنویسی اسلامی و به مناسبت ماه مبارک رمضان، در اقدامی مشترک کتابت و تذهیب سوره یاسین را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز از برگزاری جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی، علی طاووسی، کاتب چندین دوره قرآن کریم و قربانی، خطاط و خوشنویس برجسته از ایران و چهار خطاط مالزیایی، کتابت سوره مبارکه یاسین را که از روز افتتاح جشنواره آغاز شده بود، ادامه دادند.

خوشنویسان ایرانی و مالزیایی در این جشنواره که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در موزه هنرهای اسلامی این کشور برگزار می‌شود، سوره مبارکه یاسین را به طور جداگانه و به صورت مشترک کتابت می‌کنند و طریقتی و ندا ذوقی، هنرمندان تذهیب‌کار کشورمان و یک هنرمند تذهیب‌کاران مالزیایی، به تذهیب این کتابت‌ها می‌پردازند.

کتابت مشترک این سوره از قرآن توسط خوشنویسان دو کشور مورد استقبال ده‌ها تن از هنرمندان و هنرجویان مالزیایی قرار گرفت که در آیین گشایش این جشنواره حضور داشتند.

علاقمندان مالزیایی به هنر خوشنویسی و تذهیب قرآنی هر روزه با مراجعه به محل برگزاری جشنواره شاهد پیشرفت کار هنرمندان بوده و به طور مستقیم نحوه پیشرفت کار را طی روزهای برگزاری جشنواره مشاهده می‌کنند.

جشنواره «فرهنگ و هنر: خوشنویسی اسلامی هنرمندان ایران و مالزی» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موزه هنرهای اسلامی مالزی از روز چهارشنبه ۱۹ ماه رمضان با حضور مرضیه افخم، سفیر کشورمان در کوالالامپور، علیظمحمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، محمد هاشم کمالی، رییس مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی و خوشنویسان قرآنی دو کشور و بسیاری از اساتید و دانشجویان مشتاق هنرهای قرآنی در موزه هنرهای اسلامی مالزی گشایش یافته و تا روز ۲۸ ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

برگزاری سمینار بررسی تاریخ خوشنویسی اسلامی، کارگاه آموزشی خط نستعلیق، خط نقاشی و نگارگری ایرانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره ۱۰ روزه است که دوم تیرماه به کار خود پایان خواهد داد.

بنابراعلام این خبر، آثار نفیس مشترک خلق شده توسط هنرمندان قرآنی دو کشور، در نمایشگاه خوشنویسی مشترک ایران و مالزی در روز دوشنبه ۲۹ خرداد در گالری مَپ کوالالامپور در معرض دید همگان قرار گیرد.

کد خبر 4007968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha